Mám e-shop a rád bych otevřel další marketingový kanál. Chci totiž navýšit své tržby. Bohužel mé cashflow nevychází tak, abych mohl momentálně investovat do dalších PPC nebo jiných kanálů, které mi nezaručují, že prodám.
Bádám, hledám, studuji a zjistím, že existuje výkonnostní kanál, který mě dopředu nic nestojí a platím až v momentě, kdy dojde k prodeji. To mě zajímá. Chci zjistit více…
Pomůžeme vám
Doporučujeme, abyste si dopředu zmapovali, pakliže se budete chtít stát součástí affiliate sítě, konkurenční trh. Přesněji řečeno jaké provize udává konkurence partnerům? Trend této doby určuje snižování provizí. Pokud chcete být skutečně konkurence schopni, doporučujeme, abyste provize nastavili, alespoň do “počátku”, adekvátně vůči konkurenčnímu prostředí.
V ideálním případě se neváhejte obrátit na nás, abychom Vám dali doporučení, jak se v affiliate světě správně “chovat”. Také za vás zařídíme veškeré technické nastavení. Affiliate je náročný kanál na čas, proto se o celou správu postaráme právě my.
Kdy začne affiliate vydělávat?
Provize máme nastaveny, technické záležitosti máme za sebou. Co teď? Jak začít? Kdy mi to začne vydělávat? Jak to, že ihned nevidím žádné objednávky?
Affiliate marketing je běh na dlouhou trať. Vše záleží na zajímavosti vybraných produktů, které e-shop nabízí a na atraktivitě e-shopu. To znamená tedy to, jak se tam klientovi nakupuje. V neposlední řadě také atraktivita pro partnery závisí i na průměrném počtu objednávek e-shopu. Není nejdůležitější být nejznámější brand v ČR, ale je velmi důležité tento brand dále posilovat. A to i za pomocí affiliate marketingu. Například CBD produkty se nikdy nemohly dostat do popředí různých finančních společností tj. do jejich rozesílek. Tyto finanční instituce disponují největším počtem klientské báze. CBD produkty tak byly de facto odkázány na affilaite marketing, jelikož je mohli propagovat právě weby, které vydělávají na affiliate marketingu jako svou hlavní činnost. Abychom se vrátili zpět na začátek tohoto odstavce, čím zajímavější vaše nabídka bude, tím větší motivaci partner bude mít pro integraci nabídky na svůj web.
Kde budu vidět?
Okamžitě vás mohou nasadit kupónové a cashbackové weby. Tam byste tak mohli vidět objednávky téměř ihned. Co se týče těch obsahových, ty je dobré zejména “přesvědčit” o právě zmíněné atraktivitě. Tyto weby a především redaktoři či majitelé těchto webů investují svůj čas, snahu a peníze do toho, aby váš produkt co nejlépe popsali, definovali jeho přidanou hodnotu a teprve pak ovlivnili nebo inspirovali zákazníka ke koupi. Je tedy logické, že tento partner si za svoji přidanou hodnotu vůči vám zaslouží “víc”.
Více čeho? Ať už je to navýšená provize nebo inspirující bonus či věnování produktu či slevového kódu, aby měl partner výhodu před ostatními. Toto vše může velmi pomoci. Stejně, jako je tomu u obsahových webů, je tomu tak také u instagramových tvůrců. Rovněž tvůrci vyvíjejí větší snahu při propagaci, tudíž je dobré vytvořit kombinaci zvýšené provize a slevového kódu. Influencer v tu chvíli má větší tah na branku.
„Práce s lidmi a pro lidi“
Stejně tak, jako většina e-shopů investuje desítky tisíc měsíčně do PPC kampaní, SEO, linkbuildingu, RTB a spousty dalších kanálů, na které mnohdy využívají agenturu, stejně je tomu i u affiliate. Ty výše zmíněné se do jisté míry dle logaritmu dají nastavit, a tedy v rámci možností se dají řídit automaticky. Affiliate marketing však automaticky nefunguje téměř nikdy. Jedná se o práci s lidmi a o tuto spolupráci je potřeba pečovat. Partner musí detailně znát vaše produkty a nejlépe také affiliate manažera, na kterého se kdykoliv může obrátit, když vznikne jakýkoliv problém. Partnerovi tak vzniká silná důvěra vůči programu a rád jej propaguje, jelikož ví, že zde se hraje férová rovina.
A tu si klademe za cíl také my. Naše know-how je tedy jasné. Pracujeme s lidmi a pro lidi. I vy se nechejte unášet na vlnách affiliate marketingu za podpory naší služby a my už se postaráme o byznys v rámci affiliate marketingu tak, aby vám vydělával a vy se nemuseli o tento kanál příliš starat.