Představte si tenisové hřiště. Máte ho před sebou? Tak můžeme začít.
Pojďme si zahrát tenis
Vydavatel e-shop
Na obou stranách stojí majitelé webů. Jedna strana zastupuje majitele e-shopu a druhá strana majitele libovolné webu, kde nabízí prostor pro libovolný obsah. Uprostřed hřiště stojí síť. Affilaite síť. Affiliate síť se stará o to, aby se jedna strana propojila s druhou stranou. Tedy e-shop umístí do této sítě kreativy, informace a na svůj web i vloží trackovací kód, aby si druhá strana tzv. publisher neboli vydavatel mohl z této sítě všechny tyto informace vzít.
Následně je umístí do svého prostoru a propaguje nabídku e-shopu. Pokud dojde k zakoupení a zákazník se dostane na tzv. Thank you page, publisherovi náleží provize, kterou vyplácí e-shop z affiliate sítě. Ve většině případů si e-shop nabije svojí peněženku v affiliate síti tak, aby měl neustále z čeho vyplácet provize za své konverze.
Tato spolupráce je tzv. win-win, jelikož e-shop nic neplatí do té doby, než fakticky cokoliv prodá a tím navýší svůj obrat. Partner – vydavatel tak musí vytvořit zajímavý obsah tak, aby přiměl zákazníka k nákupu a vydělal si tím provizi.
Takto si vzájemně obě strany vyměňují míček, který zde ale ztělesňuje peníze. V zájmu všech je, aby z tenisového míčku vznikal čím dál větší balvan.
Kdy to začalo?
Traduje se, že první zmínka o systému vyplácení provizí za nákup byla uplatněna už někdy v roce 1989, kdy jeden majitel květinářství za doporučení za nákup následně vyplácel provizi. následně však přišla možnost “www” a celá provizní záležitot nabrala správný směr. Affiliate markting se tak dlouho vyvíjel, až dostal patent v roce 2000. V ČR se objevoval jen zřídka. Oficiálně se začalo takto obchodovat někdy kolem roku 2010, ale skutečně zajímavé příjmy na to, aby se touto formou vydavatel uživil a e-shopu adekvátně navýšil obraty, se traduje někdy k roku 2013.
Pro e-shop
Jedná se o skutečně zajímavou a jedinečnou výkonnostní složku celého marketingového koláče. Tento způsob propagace e-shopu se jednoduše vyplatí, jelikož nezaplatí ani korunu dokud nedojde k prodeji skrze affiliate partnera. Bohužel mnoho sítí uvádí, že affiliate marketing není úplně pro každý e-shop. Existují různé podmínky míry návštěvnosti nebo konverzního poměru. Případně pak alespoň určitý počet objednávek, které musí e-shop mít na měsíční bázi, aby se tak mohl do sítě připojit.
Jak pomáháme?
SmartCont v tomto dokáže velmi dobře pomoci, jelikož když se na nás e-shopy obracejí, nacházíme pro ně ta vhodná umístění do adekvátní sítě podle jednotlivých požadavků ze strany sítí. Dále se pak staráme o celý průběh affiliate programu. Kampaň máme kompletně pod správou, staráme se o to, aby byl neustále dobitý budget na vyplácení provizí, komunikujeme s partnery a organizujeme motivační kampaně. Je zcela důležité, aby inzerent (e-shop) byl co nejvíce v kontaktu se svými affiliate partnery. Jedině tak je totiž možné, že partner získá tu správnou motivaci. Je to práce s lidmi. Nikoliv s roboty, jako je tomu u jiných marketingových kanálů.
Proto je tu právě SmartCont, aby tuto práci s lidmi obstaral za e-shop.
Pro vydavatele
Ležíte si na pláži a na mail vám chodí notifikace o výdělku. Vy nehnete ani prstem a jen se těšíte, že bohatnete….
Takto to není. Za tímto procesem stojí hromada práce a dřiny. Jsou to hodiny a hodiny, ne-li dny a měsíce, kdy vydavatel vybuduje jakýkoliv prostor, do kterého se dá posléze umístit zmínka nebo jakési doporučení pro e-shopy. Ti velcí hráči už hrají také s fixním poplatkem za libovolný obsah na svém webu.
Jak pomáháme?
SmartCont v této úloze jednoduše umí nastavit celý tento proces. Jsme ochotni vysedět tyto výše uvedené hodiny za vás a nastavit vám tak váš prostor, kde můžete promovat. Nemusí se vždy jednat o webovou prezentaci. Může jít o nastavení instagramu, facebookové skupiny či youtube kanál. Dále vydavatelům nabízíme kompletní práci v rámci SEO + copywriting našich externistů, kteří vydavatele posunou dále v robotických vyhledávačích, aby tak vydavatel uspořil peníze za vedení trafficu v rámci PPC modelu.
Je to na delší trať
Tato tenisová hra nikdy nekončí. Tedy dokud se jeden nebo druhý partner nerozhodnou o předčasné ukončení. Nutno říci, že nastavení affiliate programu není ze dne na den. Jsou to měsíce práce a jelikož, jak už bylo zmíněno, jedná se o práci s lidmi, může to opravdu déle trvat, než si lidé na druhé straně (vydavatelé) všimnou, zpozorní a získají správnou motivaci k propagaci programu. Stejně tak vydavatelům může trvat, než si jejich klientela zvykne na nový produkt či brand, který se nyní nachází na jejich webu. Každopádně tato spolupráce má obrovský potenciál a v mnoha případech se jedná o jeden z nejdůležitějších marketingových kanálů.
Spolupráce napřímo
Také s touto formou SmartCont pomáhá. Víme, jak nastavit UTM parametry, pokud si e-shop přeje s daným partnerem jednat napřímo. Celé jednání převezmeme tak, abychom vyjednali prospěch oběma stranám. V tu chvíli zastupujeme něco jako affiliate síť, ale ve výsledku jsme affiliate agentura, která pomáhá e-shopům růst a vydavatelům vydělávat na provizích.
Jak fungujeme, s jakými nástroji pracujeme, jaké techniky používáme, jakým know-how fungujeme a co je hlavní přínos SmartCont si můžete přečíst na našem webu zde.
Kontaktujte nás
Pokud se i vy momentálně zajímáte o spuštění svého affiliate projektu nebo programu a nevíte si rady na koho se obrátit, jelikož se často stává, žena vás někdo nemá čas nebo se vám nedostalo 100 % informací, neváhejte kontaktovat SmartCont, který se vám věnovat na 100 % bude. I my si totiž bereme jen tolik práce, abychom ji zvládali a měli profesionální přístup ke každému zvlášť.
Takto funguje tenisová hra v rámci affiliate marketingu. Pokud se vám výklad líbí, můžete jej sdílet nebo nám napsat komentář. Případně se na nás obraťte ať už se jedná o jakýkoliv dotaz.
Pingback: Jaký je náš přínos? - SmartCont