V tomto článku jsme si pro vás připravili tipy na to, jak lze vydělávat online na internetu. Jedná se doslova o neomezené možnosti. Stačit vám bude jen malá technická zručnost, správná myšlenka, entuziasmus, touha dokončit své plány a i vy můžete být online podnikatelé. Pojďme začít.
Chci podnikat na internetu…
…ale nechci provozovat e-shop. Provoz e-shopu zahrnuje značnou část znalostí podnikatelského prostředí v rámci znalosti účetnictví, logistiky, zařízení skladů a podobně. Všemu tomuto se v tomto článku vyhneme. My budeme vydělávat online bez skladů, bez logistiky a často bez zákaznické podpory. Společně jen vytvoříme váš online prostor.
Kdysi bývalo zvykem, že si lidé rádi vše psali do svých deníků. Ty však sloužili pouze jim a bylo to jakési osobní vlastnictví každého, kdo si do deníku zapisoval. Tito lidé si buď zapisovali to, co se jim líbí, vypisovali e ze svých úspěchů, ale mnohdy také ze svého trápení. Toto zapisování se dnes posunulo o trochu dál. Do digitálu.
Pokusíme se v tomto článku už nezmiňovat, že je důležité vlastnit své IČO, či zaregistrovanou doménu a hosting. K tomu vám jistě poslouží jiné návody na internetu. My se pojďme ponořit do hlubokých vod affiliate marketingových typů pro vaše online podnikání.
Dělejte to, co vás skutečně baví
Máte-li libovolný koníček či zájem, zúročte jej. Pokud máte dokonce nějakou přednost před jinými lidmi ať už pozitivní či negativní, zúročte ji. I tímto způsobem lze vydělávat na internetu. Stačí se nechat inspirovat vašimi zájmy nebo zkušenostmi, které lze sdílet s ostatními. Čím více originální budete, ať už tvorbou nebo budete vynikat v oblastech oborových, tím více úspěšnější budete. Pár tipů jak vydělávat online?
Baví vás vaření? Napište/natočte recepty. Poradíte svým sledujícím a zároveň představíte na čem daný recept uvaříte – > Provize pro vás!
Jste zapáleným počítačovým hráčem? Sdílejte co právě hrajete, na čem hrajete a ovlivněte další -> provize pro vás!
Prošli jste si něčím, čím jiní nikoliv? Sepište to. Sdílejte, co vám nejvíce pomohlo. Pomozte ostatním, které to možná teprve čeká. Doporučte, co jim pomůže -> provize pro vás!
Vše toto, prosím, berte jen jako náhodné typy a to, jak vidíme obsahovou tvorbu v rámci affiliate marketingu u nás. Toto vše lze aplikovat například na nákupy nábytku, zahradnictví, dárků k Vánocům, doporučení v oblasti cestování a spousty spousty dalších. Lze tak vydávat obsahovou formu reklamy. Ať už je psaná nebo natočená. Vše se počítá a to je to, oč inzerenti žádají v rámci affiliate spoluprací nejvíce. Takto se dá vydělávat online, jelikož tudy vede cesta!
Recenzujte a vydělávejte online
Určitě jste zaznamenali, ž v dnešním světě skutečně mnoho a mnoho lidí ovlivňuje recenze někoho, kdo už “zážitek” zažil, nebo daný produkt zkusil a zkrátka vy se inspirujete v dalším nákupu na základě těchto recenzí. Vezměme si například dva typy: Dáme Jídlo a Heureka.
U Dáme Jídlo se nejčastěji při výběru jídla z nové restaurace necháte ovlivnit počtem hvězd u restaurace.
Pokud si vybíráte notebook, využijete zkušenosti dalších lidí na portále Heureka.
Že už to tady je? To naprosto nevadí. Vy máte neomezené možnosti. Vybrat si tzv. niku (téma), která tady chybí, jako je nyní například trochu absence v oblasti alkoholu. Pokud budeme vycházet z předešlé věty, vytvořili bychom recenzní web, který by srovnával rumy, vodky, giny a další alkohol od různých značek a na jednom místě. Pokud se pak uživatel rozhoduje, zda i koupit nový kubánský rum, podívá se na vaše stránky. Tím ovlivňujete své zákazníky a za provizi doporučujete inzerenty, kteří mají zájem být součástí těchto recenzních webů. Znovu, prosíme, abyste výše uvedené brali pouze jako typ možné propagace. Jako inspirace v těchto oblastech vám mohou posloužit například největší recenzní web v ČR arecenze.cz nebo weby jako testado.cz či rankito.cz Jako další způsob se nabízí také srovnávací weby, které srovnávají zboží různých e-shopů, ale to už je malinko složitější téma, na které se možná podíváme později.
Každý slyší na slevy
Možnost, která je u koncového zákazníka neoblíbenější, jsou tzv. kupónové weby. Pozor tato možnost není tolik oblíbená na straně inzerenta. Proto se často stává, že tento typ spolupráce je ponížen na provizích. Díky vyššího a opakujícího se konverzního poměru však pro vás může tato volba být nakonec ta pravá.
Jste-li už připojeni do některé z affiliate sítí, stačí si z nich stáhnout kupón, který inzerent nabízí. Posléze jej umístit do online prostoru tak, abyste přiměli klienta kliknout na váš odkaz. Toto lze praktikovat i samostatně na FB skupinách nebo na instagramu. Pro ty, kteří by tento byznys chtěli rozjet do vyšších měřítek, může pro inspiraci posloužit například web jako je chytryobchod.com nebo vasekupony či promokupon. Ano, konkurence v tomto odvětví je vysoká. Přesto, pokud jste šikovný marketér a rozumíte výkonnostnímu marketingu, můžete právě vy být jedničkou na trhu. Toto odvětví je honě vázáno na SEO. I s tím vám dokážeme pomoci. Stačí se na nás obrátit. Jsme schopni vám takový web vytvořit a nastavit také množství potřebného obsahu pro vyhledávače.
Další variantou jsou tzv. cashbackové portály. Určitě znáte Tipli nebo Vratné Peníze. Případně také již zmíněný Chytrýobchod.com svým zákazníkům nabízí, že se s nimi o provizi rozdělí. Tedy, inzerent nabízí například 5% provizi pro partnera. Partner si nastaví, že sobě nechá 2,5 % a klientovi vrátí z nákupu také 2,5 %- Zde to závisí na firemní politice, kdy si máte možnost u jednotlivých inzerentů nastavit, zda chcete klientovi nechat více, aby se k vám vracel častěji. Dobrou příležitostí jak oslovit klienty je také nastavení úvodního bonusu za registraci na vašem portále. Zkrátka, v naší zemi, v naší společnosti, v naší civilizaci, všude. Všude lidé slyší na to, že je něco ve slevě nebo, že se jim z nákupu vrátí peníze zpět. Copak nemá každý z nás rád výhodný nákup?
Závěr
Pokud chcete uspět v oblasti affiliate marketingu, nabízejí se zde následující možnosti:
Tvořte obsah – písemný, focený či točený – tvořte a ovlivňujte další. Nezapomínejte odkázat.
Katalog – nabídněte vašim zákazníkům katalog, kde si mohou vybírat například z módy
Vytvořte kupónovou stránku – nebo nabízejte kupóny inzerentů na skupinách FB a další
Cashback – podělte se o svou provizi klientovi zpět
Recenzujte – znovu obsahová spolupráce, zkoušejte výrobky, udělujte jim recenze, ovlivňujte
Srovnávejte – vytvoření rovnání jednotlivých produktů mezi sebou dle jednotlivých parametrů
Pokud byste rádi začali se svým byznysem na internetu, ale nevíte jak na to, potřebujete poradit nebo máte fungující projekt, ale chtěli byste z něj “vymáčknout” ještě více, neváhejte se na nás obrátit. I tuto formu spolupráce s vámi naladíme naprosto na míru vašemu projektu. Úvodní konzultaci a náčrt strategie pro vás rádi uděláme zcela zdarma.